archiv 2015/16

CO NÁS ČEKÁ?

Středa 22. 6. - výlet na Skalákovnu. S sebou v batůžku svačinu, pití, čip a na sobě sportovní oblečení a dobré boty. Půjdeme pěšky asi 7 km.

Úterý 21. 6. - sportovní den na hřišti PFC. Všichni budou mít sportovní oblečení a obuv, pití, svačinu, čip a drobné na občerstvení, hráči fotbalu také modré tričko. Konec vyuč. v 11.15.

Pondělí 20. 6. - půjdeme na slavnostní vyhlášení Dubáka roku. Konec vyučování v 11.15.

___________________________________________________________________________

Sportovní den a fotbalový turnaj proběhl v úterý 21. 6. na stadiónu PFC Český Dub. Všechny třídy 1. stupně se utkaly v minifotbalovém turnaji. Chci moc poděkovat našemu týmu Tlapiček! Hráli, co jim síly stačili a nakonec jsme obsadili krásné 5. místo. Moc chválím především Sama a Vláďu, fotbalisty, kteří byli oporou našeho družstva. Ostatní hráli s chutí a velkým nasazením, ale musíme ještě trénovat, abychom byli příště alespoň trochu lepší! Ostatní sportovci plnili v průběhu celého dopoledne sportovní disciplíny, aby si vylepšili svou fyzičku, obratnost, vytrvalost a sílu. Počasí nám přálo a prožili jsme krásné dopoledne.

________________________________________________________________

Vyhlášení cen Dubák roku 2016

V pondělí byli vyhlášeni nejlepší vědci, sportovci a osobnosti naší školy pro tento školní rok. Chtěla bych zde pogratulovat Vojtovi Novosádovi za nominaci v kategorii Dubák Vědec 2016. Vojta byl nominován za 1. místa ve školním kole v matematické soutěži Cvrček a ve vědomostní soutěži Dubák Šikula.

____________________________________________________________________

Výlet k pramenům Ploučnice

jsme podnikli v úterý 14. 6. Vyrazili jsme ráno autobusem a dojeli až do Hodek. Pak jsme pokračovali po svých k Jeřmanské skále, kříži pruského vojáka a krásnou cestou do Janova Dolu.Od Jenišovského rybníku jsme se dostali k prameništi říčky Ploučnice. Pokračovali jsme lesem až do Osečné, kde jsme si dali dobrý oběd a pohráli si na průlezkách a na trampolíně. Autobusem jsme dojeli do Českého Dubu. Ušli jsme 9 km. Výlet se nám líbil, proto plánujeme další na Skalákovnu a ke Kotelským lípám.

Děti a poezie

Ve čtvrtek 9. 6. po několika odkladech proběhl další ročník recitační soutěže Děti a poezie. Gratuluji Anetce Honzejkové ke krásnému 2. místu a děkuji Vojtovi Novosádovi a Marušce Blahovcové za reprezentaci naší třídy.

Atletický trojboj Liberec

Děkuji našim atletům za reprezentaci naší školy v atletickém trojboji. Anetka Honzejková, Sam Plummer a Denis Gláser se umístili na pěkných místech na začátku druhé desítky.

Kouzelný dům

V pondělí 6. 6. jsme opět vyrazili za kulturou. Navštívili jsme Naivní divadlo Liberec. Herci nám předvedli pohádkový, ale také trošku strašidelný příběh Kouzelný dům. Představení se nám moc líbilo.

____________________________________________________________________________________

Školní výlet

31. 5. jsme se vydali na výlet do Bozkovských jeskyní. Všichni byli nadšení krásou stalagmitů, stalaktitů i stalagnátů. Slečna průvodkyně nám vše velice poutavě představovala a my s nadšením poslouchali. Venku jsme pak svlékli teplé vrstvy oblečení, protože krásně svítilo sluníčko. Nakoupili jsme si malé občerstvení, nasvačili jsme se a už jsme pospíchali dál. Další zastávkou byl vrch Kozákov. Téměř všichni jsme vystoupali 132 schodů na rozhlednu. Výhled byl nádherný, jen nás trošku postrašila blížící se bouřka. Rychle jsme proto spěchali na naši asi 3 km dlouhou trasu k restauraci Na Špici, kde na nás čekal autobus. Bouřka nás nedohnala a nám se výlet moc líbil!

Fotky si můžete prohlédnout ZDE.

KAREL IV.

V květnu si připomínáme 700 let od narození Karla IV., proto jsme celý den věnovali poznávání jeho života. Vyhledávali jsme v textu informace o jeho čtyřech manželkách, jeho dětech a samozřejmě jeho skutcích. Jako puzzle jsme skládali hrady, na kterých pobýval nebo je dal postavit, skládali jsme také Karlův most z kostek. Shlédli jsme krátký film o jeho životě. Pracovali jsme ve skupinkách, počítali jsme, v kolika letech se oženil, kdy se stal králem a císařem, kolika let se dožily jeho manželky a děti. Poznávali jsme korunovační klenoty a drahé kameny na nich.Nakonec jsme kreslili portrét Karla IV. a vyrobili jsme i krásný rám s drahokamy. Úplně na závěr jsme vytvořili myšlenkovou mapu s informacemi, které už o Karlovi víme, a bylo jich dost.

Čarodějná škola

V pátek 29. 4. proběhly v naší třídě čarodějnické zkoušky 3. stupně. Ráno se do čaroškoly slétli čarodějové a čarodějky z okolí. Nejprve proběhla výuka létání na koštěti, soutěže v překonávání překážek na koštěti, zatančili jsme si čarodějné tance, zahráli si honičku Chaloupka na kuří nožce,... Ve třídě pak proběhla módní přehlídka, kdy se nám představili všichni i se svými zvýřecími pomocníky. Dále jsme četli článek o tradici pálení čarodějnic, odpovídali jsme na čarodějné otázky, počítali jsme, hledali rozdíly v portrétu čarodějnic. Následovala hodina umělecké čarotvorby. Každý si vyrobil svůj pohyblivý portrét při letu na koštěti. Poslední hodinu jsme vyhodnotili nejúspěšnějšího čarodějnického učně čaroděje Mmetloděje, Všichni však prokázali, že čarodějné disciplíny dobře zvládají, proto mohli převzít čarodějnické certifikáty.

Moc děkujeme rodičům, kteří pomohli při přípravě masek, a také těm, kteří nám poslali dobroty na odměny.

Další foto ZDE.

Čechy leží u moře,

název zajímavého divadelního představení Naivního divadla v Liberci, které jsme navštívili 7. dubna. Inscenaci plnou mořské vody a dětské poezie inspirovala knížka veršů Moře slané vody básníka Radka Malého, který za sbírku Listonoš vítr získal cenu Magnesia Litera. Všichni jsme se ocitli pod vodou, slyšeli jsme její šumění, viděli jsme nad svými hlavami proplouvat medůzy, krásné velké i malé ryby, žraloka, rejnoky, poklady pirátských korábů,...Divadlo se nám moc líbilo a děti nakreslily krásné skupinové práce ispirované tímto představením.

Návštěva knihovny

5. dubna jsme opět navštívili knihovnu. Tentokrát jsme si představili našeho básníka Jiřího Žáčka. Dozvědli jsme se informace z jeho života a paní knihovnice nám ukázala obrovskou hromadu knížek, které pan básník napsal. Každý z nás se začetl do jedné básnické sbírky a pro ostatní vybral nejzajímavější básničku. Největší úspěch u všech nakonec měla trošku neslušná básnička určená pro dospělé čtenáře, kterou nám vybrala Julinka. Odpoledne příjemně a rychle uběhlo, paní knihovnice Alena Tvrzníková byla jako vždy moc milá a my se určitě do knihovny zase brzy vydáme.

Den podle Ámose

proběhl jako již tradičně u příležitosti Dne učitelů. Letos nás navštívily dvě slečny z 9. B, Eliška Ponikelská a Kačka Forstová. Musím je moc pochválit, protože měly krásně připravené vyučování na celé dopoledne. Děti hrály matematické hry, počítaly, četly, vyráběly krásné papírové stromy. Zkrátka celé dopoledne se moc bavily, byly poslušné a myslím si, že si to jak slečny učitelky, tak všechny děti krásně užily a užila jsem si to dopoledne i já, protože jsem měla čas dodělat si různé resty a uklidit si v kabinetu i ve třídě:-)

V úterý 29. 3. jsme byli na výletě v ZOO Liberec. Jeli jsme linkovým autobusem, pak jsme si prošli centrum města a dorazili jsme pěšky až do Lidových sadů. Prohlídka ZOO se nám oc líbila, podrobnosti najdete v článku v aktualitách školy ZDE.

Dubák Šikula

Gratuluji Vojtovi a Julince ke krásnému umístění ve vědomostní soutěži žáků 3. ročníků! Samozřejmě gratuluji i všem ostatním, kteří se umístili na předních místech a děkuji všem, kteří se soutěže zúčastnili. Podrobnější informace si přečtěte v aktualitách naší školy.

Foto a výsledky ZDE.

Předvánoční týden

Poslední prosincový týden jsme všichni byli plni očekávání nadcházejících vánočních svátků. Učení už nám moc nešlo do hlavy, tak jsme se snažili alespoň zaměstnat svoje ručky. Celé úterý jsme věnovali vyrábění přáníček a dárečků pod stromeček. Už jsme šikulové, tak nám šla práce od ruky.

Ve středu jsme se sešli v 18 hodin před školou. Rodiče nám museli pomoci s nákladem, protože jsme byli ověšeni karimatkami, spacáky a batohy. Nejdříve jsme si ve třídě připravili svoje pelíšky, a pak už jsme spěchali do kuchyňky připravit si večeři. Dali jsme vařit brambory, namotali jsme klobásy, a pak už jsme kuchyňku nechali Míle, Vendovi a Barče, kteří nám večeři dovařili. My jsme se zatím vydali na večerní procházku městem. Prohlédli jsme si vánoční výzdobu, zazpívali jsme si koledy a rozsvítili prskavky. Do školy jsme se vraceli už pěkně hladoví, proto jsme pospíchali do kuchyňky, kam nás lákala libá vůně klobás. Někteří si i několikrát přidali, jak jim chutnalo. Pak jsme si povídali o Vánocích, paní asistentka Zdena zahrála na kytaru, my jsme zpívali a tančili. Takovou diskotéku při svíčkách jsme ještě nezažili. Když nám trochu slehlo, byl čas na sport. Vydali jsme se do haly a zahráli si tam turnaj ve vybíjené. Pak následovala noční hra v chodbách školy. Rozdělili jsme se do družstev a řešili jsme záludné otázky. Cestu nám ukazovaly svíčky, a i když byla tma, vůbec jsme se nebáli. Po vyhodnocemí výsledků a vyhlášení výsledků jsme se rozloučili s páťáky, vyčistili jsme si zoubky a zalezli jsme do pelíšků. Protože se nám ještě nechtělo spát, pustili jsme si film Mimoni. O půlnoci jsme vyhlásili večerku a šli spát. Zdály se nám krásné školní sny a probouzelo nás zvonění. Ráno jsme posnídali výborné dobroty, které nám napekly naše maminky. Moc jim všem děkujeme a už se těšíme na další nocování, které nás snad ještě někdy čeká:-)

Ve čtvrtek jsme všem rodičům zazpívali na Vánoční show 2015. Od října do listopadu jsme pravidelně trénovali své hlásky, a snad se nám zpívání povedlo, protože potlesk byl veliký.

V pátek jsme ráno nejdříve dokončili svá přáníčka a dárečky pro maminky, pak jsme zpívali a přesunuli jsme se ke stromečku. Začali jsme losováním dárků. Každý z nás si pod stromečkem našel svůj dáreček, postupně jsme si je rozbalovali a prohlíželi jsme, kdo co dostal. Následovalo rozbalování dárků od kamarádů a také dárků pro celou naši třídu. Každý měl pak ještě čas zahrát si nějakou novou hru s kamarády, a pak už jsme museli uklidit třídu, rozloučili jsme se, popřáli jsme si krásné Vánoce a spěchali jsme domů.

4. prosince nás těsně před odjezdem na první lekci plavání navštívil Mikuláš, anděl a čerti. Jako každý rok nás Mikuláš pochválil, ale některé i trochu pokáral, zazpívali jsme mu písničku a dostali jsme sladkou odměnu.

Halloween

V pondělí 2. listopadu jsme slavili Halloween. Do školy jsme přišli téměř všichni v maskách. Ráno jsme se nejdříve trochu báli ve velké tmě ozářené svitem několika svíček. Povídali a četli jsme o tomto tradičním svátku v anglicky mluvících zemích. Luštili jsme křížovky, učili se nová anglická slovíčka, řešili jsme kvízové otázky, stříhali jsme, lepili, počítali, sestavovali kostlivce, dlabali jsme dýni. Naučili jsme se anglickou koledu a šli jsme koledovat. Všem se nám celý den moc líbil a děti už se těší na příští strašidelnou školu:-)

Moc děkuji rodičům za pomoc při přípravě kostýmů a maminkám děkujeme za dobroty a bonbónky pro koledníky.

Fotky si prohlédněte ZDE.

JABLÍČKOVÝ DEN

Podzim je v plném proudu, ochladilo se a sluníčko už nám tolik nesvítí. My jsme si proto jako každý rok rozsvítili a provoněli naši třídu zlatými, červenými, oranžovými a zelenými jablíčky. Každý z nás si nejdříve vybral své nejkrásnější jablíčko. Jablíčka jsme srovnávali podle velikosti, barev, vůně i chuti. Vyhledávali jsme informace o jablíčkách v encyklopediích, pracovali jsme ve skupinách, psali jsme jablíčkové básničky, malovali jsme ilustrace. S jablíčky jsme počítali slovní úlohy, naučili jsme se nová anglická slovíčka. Pak nás čekaly jablíčkové pokusy. Rozkrojili jsme jablka a počítali jsme, kolik mají jadýrek. Sledovali a kreslili jsme části jablíčka, řez jablkem. Jablíčka jsme vážili a měřili. Pracovali jsme podle podrobného popisu práce a zapisovali jsme výsledky sledování. Natírali jsme půlku jablíčka slanou vodou a zjistili jsme, že tak zabráníme oxidaci. Nejlepší část dne jsme strávili v kuchyňce. Každý z nás si oloupal a nakrájel jablíčka, rozválel listové těsto, pocukroval,... zkrátka všichni jsme si upekli svůj závin. To byla dobrota! Odpoledne jsme si ještě jablíčka namalovali a vyrobili jsme si ozdobné jablíčkové závěsy do oken. Podařilo se nám také sepsat nejlepší rodinné recepty do naší Jablíčkové kuchařky. Byl to krásný voňavý den!

Další fotografie najdete ZDE.

PŘEDNÁŠKA O HOUBÁCH

22. října nás navštívil mykolog pan Malý, který nám přivezl krásné fotografie i skutečné exempláře hub z našich lesů. Vyprávěl nám o léčivých účincích některých hub, především hlívy. Učil nás, jak rozeznat houby jedlé a jedovaté. Představil nám webové stránky, na kterých najdeme užitečné informace o houbách i jejich využití.

KULTURA V ŘÍJNU

V říjnu jsme navštívili několik kulturních akcí. 9. října jsme navštívili Podještědské muzeum, kde jsme besedovali nad knihami pana spisovatele Martina Pitra. Ukázal nám svá poslední díla, vyprávěl nám, jak se k psaní knížek s historickou tematikou dostal, jaké téma právě připravuje a mnoho jiného. V průběhu besedy zadával pan spisovatel dětem různé otázky a nejúspěšnějším soutěžícím se stal Vojta Novosád. Vojta dostal za odměnu jednu autorovu knížku. Někteří z nás si nové knížky také koupili a nechali jsme si do nich napsat i věnování.

Dalším kulturním zážitkem byl koncert hudebníka pana Pavla Hraběte. Pan Hrabě dětem ukázal několik elektronických hudebních nástrojů, saxofony, krásně na všechny nástroje hrál a společně s dětmi si zazpíval. Některé děti si mohly dokonce zahrát na nástroje.

V říjnu jsme také navštívili knihovnu. Opět jsme se nejdříve zaposlouchali do slov paní knihovnice A. Tvrzníkové. Ta nám letos vyprávěla o panu Františku Hrubínovi a jeho díle. Prohlédli jsme si množství jeho knížek pohádek, říkadel, hádanek,... Pak si každý vybral jednu knížku, o které nejprve zjistil základní informace o autorovi, ilustrátorovi,... Ty jsme vyplnili do pracovního listu. Chvíli jsme se do knížky začetli, a pak jsme ostatním povídali, o čem jsme četli, zda nás knížka zaujala. Čas v knihovně opět rychle utekl, mezi knížkami se nám moc líbilo, proto se do knihovny určitě brzy vrátíme.

DEN PRO ZDRAVÍ

Ve čtvrtek 1. 10. jsme se již tradičně na podzim zúčastnili celoškolního projektu Den pro zdraví. Ráno jsme si povídali o zdravé výživě, o sportu, o škodlivosti kouření. Když se trochu oteplilo, vydali jsme se do parku, kde pro nás měli žáci devátých tříd připraveny zajímavé sportovní i vědomostní úkoly. Po absolvování Pohádkového parku jsme si ještě zasportovali na asfaltovém hřišti. Počasí nám přálo a den pro zdraví se opravdu vydařil.

HARMONIZAČNÍ KURZ

Ve čtvrtek 10. 9. a v pátek 11. 9. jsme využili pozvání manželů Markéty a Jirky Kabátkových, kteří naší třídě půjčili celou svou chalupu kousek od Plání. Začátek roku je pro všechny žáky celkem náročné období, proto se snažíme vracet se ke školním povinnostem pomalu a mezitím se věnujeme zlepšování vztahů ve třídě. První týden školy jsme sepsali třídní smlouvu s pravidly, poznávali jsme své zájmy, vlastnosti i rodiny,... Završením těchto aktivit byl právě dvoudenní "harmonizační" kurz. Nejdříve jsme vyrazili na Ještěd lanovkou a dál už jsme pokračovali po svých. Cestou jsme plnili různé úkoly, které byly podmínkou vstupu na chalupu. Většina z nich byla splnitelná pouze tehdy, když spolupracovala celá naše třída. Při těchto aktivitách jsme poznali, kdo je ochotný pomoci druhým, kdo rychle myslí, běhá, kdo má velkou sílu,...Až do půlnoci jsme hráli hry, vymýšleli jsme příběhy, stavěli domečky pro skřítky, hráli jsme divadlo, zpívali jsme, snažili jsme se říci někomu, proč si ho vážíme, čím nám udělal radost, posilovali jsme svá těla a mnoho dalších zajímavých aktivit, opekli jsme si buřtíky k večeři, zkrátka prožili jsme spolu dva dny plné pohody a smíchu.

Moji milí třeťáci,

už jste velcí školáci, proto jsou tyto řádky možná zbytečné, ale jen tak pro pořádek píši, co si máte do třetí třídy připravit:-)

Penál - 2 pera, 2 tužky č. 2, 1 tužka č. 3, guma, ořezávátko, pastelky, nůžky, fix a hadřík na stírací tabulku.

Kufřík na VV - vodové barvy, temperové barvy (sada 12 barev), voskovky (vše nejlépe od firmy KOH-I-NOR), paleta na míchání barev, mastné pastely Gioconda, sada štětců, kelímek na vodu, hadřík, velké lepidlo v tyčince, sada fixů, silný černý fix, pracovní oblek - zástěra, tričko nebo košile, igelit na lavici

TV - v látkovém sáčku tepláky, tričko, přezůvky do haly, švihadlo, míček.

Ostatní - úkolníček,trojúhelník s ryskou, krátké pravítko, stírací tabulka, přezůvky, ručník s poutkem, obaly na sešity a učebnice (dostanete je hned 2. 9. a postupně je obalíte)

Vše si čitelně podepište!!!!