VIII. A

středa  27. - rozdávání učebnic, úklid třídy
čtvrtek 28. - špalír a poslední zvonění pro deváťáky, Dubák roku
                    po - čt konec vyučování v 11:45
pátek   29. - VYSVĚDČENÍ :-)

ZAŽILI JSME:

Cykloturistický kurz

1.den jsme se přemístili z Českého Dubu do Hamru na Jezeře. Po ubytování a obědě jsme vyrazili na první výlet do okolí, ochutnali místní zmrzlinu a po celodenní námaze se vykoupali v Hamerském rybníce. V nohách máme asi 30 km. Foto ZDE.

2. den se konal celodenní výlet do Vrchbělé, kde jsme nechali vyplavit adrenalin v lanovém centru. Vzdálenost za dnešek byla 78 km. Kola fungují, pozadí bolí, nálada výborná. Foto ZDE.

3. den je opět slunečno. Služba chystá snídani a celý den se nese v duchu soutěží. Od želvích, azimutových po orientační a jízdu zručnosti. Začínáme se sžívat s kolem, tělo už nás nebolí. Foto ZDE

4. den  si někteří vyzkoušeli jízdu na vodních lyžích a sami sebe mile překvapili. Někteří s radostí nazuli in-line brusle, přeci jenom uvítali jiný dopravní prostředek než kolo. Odpoledne se jelo k průrvě Ploučnice, kterou jsme si prošli. A celý den zakončili ohněm a stezkou odvahy. Počasí nám přeje, pěkně si to užíváme. Foto ZDE.

5. den ve znamení úklidu, balení a přejezdu zpět. Cyklisťák se vydařil, osmáci jsou bezva parta.

Zdolali jsme osmitisícovku!

Ano, opravdu! Ale nemám na mysli 8.000 metrů nad mořem, nýbrž 8.000 stránek textu. A to není málo! V době, kdy často slýcháme, že děti nečtou, kdy na nás pojem "čtenářská gramotnost" číhá v odborných i méně odborných textech s výčitkou, že je co zlepšovat, můžu s potěšením potvrdit, že naši osmáci na tom se čtením nejsou vůbec špatně. Když jsme si na začátku záři dali tuto výzvu, mnozí nevěřili, že by se to dalo zvládnout. A dnes už známe nejlepší čtenářské horolezce. Jsou jimi: Verča Rybářová (11.529), Míša Kovářová (9.042), Lucka Rybářová (8.505), Eliška Pavlů (7.696), Lenka Gärtnerová (5.941), Tinka Honsejková (5.018) a Martin Plummer (4.498). Ve čtenářství platí, že kvantita dělá kvalitu. Osmáci se neztratí, nemám o ně strach.

Naše Karolina - návštěva Podještědského muzea

Ve čtvrtek 14. 6. žáci z obou 8. tříd, které zajímá osobnost Karoliny Světlé (a nebylo jich málo - 21), se vydali na dvě vyučovací hodiny do Podještědského muzea prohlédnout si stálou i speciálně vytvořenou expozici k životu a dílu Karoliny Světlé. Našimi skvělými průvodci a vypravěči byla paní ředitelka muzea Helena Gollová a pan Martin Hess. Dozvěděli jsme se krom jiného, že Karolina, tehdy ještě Johanka, se narodina za povodně, proč její umělecké jméno Karolina píšeme s krátkým i. Viděli jsme její očkovací průkaz, krasopisně psaný deník i krabičku, ve které si schovávala popel z dopisů, které jí psal její obdivovatel, Jan Neruda. Měli jsme možnost zajímavým způsobem dotvořit si představu o spisovatelce z našeho kraje, o autorce povídky Frantina, se kterou jsme se podrobně seznámili v hodinách literaturya jejíž závěr nás velmi překvapil. Karolina Světlá pro nás přestala být jménem z učebnic literatury, ale stala se zajímavou i obdivovanou osobností. Velmi děkujeme paní Gollové a panu Hessovi.

4. - 5. 6. třídní výlet - Malá Skála

I my jsme vyrazili na výlet. Strávili jsme dva dny na Malé Skále v autokempu Ostrov. I když jsme si dopřáli komfort karavanů, někteří nocovali pod širým nebem. Počasí bylo opravdu letní, chvílemi jsme zapomínali, že se ještě vracíme do školy, v teplém vzduchu voněly prázdniny. Hned první den jsme na raftech sjeli Jizeru, zpět do kempu jsme přijeli na koloběžkách. Před věčeří, osvěžení koupáním nad jezem, jsme si vyšlápli pokochat se panoramaty z vyhlídky nad Malou Skálou. Nemohli jsme nenavštívit vyhlášenou maloskalskou pizzerii. Den jsme zakončili posezením u táboráku. Druhý den nás čekala dopolední túra v nedalekých lesích, kde vyhlídky střídala skalní bludiště. Náš dvoudenní výlet jsme si všichni užili. Děkujeme panu učiteli Gulyasovi, že nás doprovodil, vedl správnou cestou a fotil.
Foto ZDE.

Máme mikiny a jen tak je nesvlékneme!

30. 1. 2018

Dívčí tvůrčí mejdan

Při výrobě náušnic z PET lahví jsme si užily dívčí souznění, veselé klábosení, společnou večeři a přespávání na měkkých duchnách  v nářaďovně. I společné učení na hodinu dějepisu mělo něco do sebe. Tak doufejme, že se náušnice budou líbit. Fotografie z akce jsou ZDE.

Vánoční nocování

I letos jsme si prodloužili poslední školní den před vánočními prázdninami a přidali si společně strávenou noc. Ke školní vánoční večeři jsme si upekli klobásy. Nechyběl slavnostní džusový přípitek s proslovem. Při večerní procházce se nám podařilo společně obejmout vánoční strom na náměstí i si tajně něco přát při jiskření prskavek. Následoval program dle vlastní nálady - někdo si zahrál fotbal v hale, někdo si zahrál společenskou hru Osadníci ve třídě a někdo si prostě jenom povídal. Pozdní večerku jsme si vynahradili pozdním budíčkem. V čase, kdy spolužáci z ostatních tříd už seděli v lavicích, my jsme se teprve soukali ze spacáků. Po snídani došlo na dárečky. A když jsme uklidili třídu, pustili jsme si film. Zamilovaný a hodně smutný, ale k vánoční školní  pohodě se hodil. Nocování bylo hezké.
Fotky ZDE.

Pátek 1.12. - poslední den s Danem

Od 3. 12. začne Dan navštěvovat školu v Chebu. Tento pátek byl Dan s námi ve třídě naposledy. Po obědě jsme uspořádali malou rozlučku. Přes brambůrkové občerstvení, hojnost ovocných džusů a dokonce přípitek dětským šampaňským se vkrádala posmutnělá nálada. Povedený film vytvořený Vojtou ze školních fotek od první třídy do teď nostalgii ještě zvýraznil. Dali jsme Danovi na památku tričko, na kterém byly podpisy všech spolužáků. Popřáli jsme mu hodně úspěchů v nové škole a aby se mu na novém místě líbilo. Snad se zase někdy uvidíme.

S Majákem o sexualitě

Ve čtvrtek 30. 11. jsme strávili 3 hodiny ve společnosti lektora Honzy, který nám přiblížil téma sexualita a vztahy mezi muži a ženami.

Digitální domorodci 2. 10.

Hned v úvodu programu vedeného lektorem Honzou jsme se dozvěděli, že digitální domorodci jsme právě my. Jsme zvyklí pohybovat se v digitálním světě, avšak i přes to nám zde může hrozit nebezpečí. Diskutovali jsme, ale i nacvičovali, jak se v takových nebezpečných situacích zachovat.

Pobyt na Hubertce 13. - 14. 9.

Jako každý rok i letos se osmáci vydali do Jizerek strávit dva dny na chatě Hubertka, pokořit Smrk i vyslechnout si přednášku na téma třídění odpadu, kterou si pro nás připravil Jan Zeman, ekolog, ochránce přírody a horský vůdce v jedné osobě. Ačkoli počasí nám příliš nepřálo - déšť, zima, vítr - na dobré náladě nám to neubralo. Výhled ze Smrku jsme si nevychutnali, ale byli jsme tam! Večerní zábava na chatě nám nevlídnost počasí bohatě vynahradila. Také jsme se přesvědčili o tom, že se o sebe vzájemně dokážeme hezky postarat. Rozděleni do čtyř skupin jsme pro všechny vařili i uklízeli. Druhý den jsme pomohli nanosit větve z lesa na topení. A když jsme po obědě opouštěli Hubertku a svižným tempem mířili k vlakové zastávce do Bílého Potoka, litovali jsme, že si nemůžeme pobyt o pár dní protáhnout. Děkujeme panu Zemanovi za zajímavý program a paní učitelce Suchánkové za doprovod.
Další fotky ZDE.

ROZVRH HODIN - školní rok 2017 / 2018

7.40-8.25 8.35-9.20 9.35-10.20 10.30-11.15 11.25-12.10 12.15-12.55 13.00-13.40 13.45-14.25
  1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.

Vladimír Lohnickij - Hv

ELEKTRONICKÁ ŽÁKOVSKÁ:

Známky

Známky jsou do el. žk zadávány jednotlivýmí učiteli v co nejkratší době. Rodič při kontrole známek svého dítěte podepíše nové známky - kliknutím "podepsat" zmizí hvězdičky u nových známek.  Rodiče kontrolují el. žk ze svého RODIČOVSKÉHO účtu. Rodiče nesvěří svým dětem heslo k rodičovskému přístupu. Žáci mají vlastní přístup do el. žk.

Pochvaly, zapomínání, kázeňské přestupky

Zápisy - pochvaly, zapomínání i kázeňské přestupky - se z třídního deníku přesunuly do elektronické ŽK a stejně jako loni jsou převáděny na body.
Pravidla jsou následující:

zapomenutí pomůcek -1  bod

kázeňský přestupek -2  body

pochvala +1 - 2 body (zváží tř. uč.)

Bodový postup je hodnocen takto:

- 10 bodů = napomenutí tř. učitelky

- 20 bodů = třídní důtka

- 30 bodů = ředitelská důtka

- 40 bodů = návrh na snížený stupeň z chování

každých + 10 bodů = pochvala a zvýhodnění (kartička výhod, kterou může žák uplatnit)

Body se sčítají do konce pololetí. S novým pololetím se začíná opět od nuly. Prosím Vás o průběžnou kontrolu a podepisování el. ŽK minimálně jednou za týden. Věřím, že díky Vaší informovanosti a naší spolupráci předejdeme vážnějším problémům. Nechť jsou žáčci, jejich rodiče i učitelé v pohodě :-).

Archiv

rok 2016/17

Více zde: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://www.zscdub.cz/tridy/a2-stupen/ix-a/