VI. A

Třídní učitelka: Mgr. Petra Blahovcová

 
 
 

Vítám Vás na stránkách 6.A!

 
Tak to jsme my. A takhle vypadá naše třída. Vypadáme spokojeně, že? Kéž nám to vydrží!
 
 

 

náš dvoudenní harmonizační pobyt proběhl v příjemné atmosféře. Program byl pestrý a docela náročný, tak prosím nebuďte překvapení, že děti jsou unavené. Ale jsem přesvědčená, že jsme si to všichni hezky užili. No, uvidíte, co Vám budou děti vyprávět.
Velmi děkuji rodičům, kteří ve čtvrtek ráno dopravili své i další děti do Hořeních Pasek, a tak jsme nemuseli podstupovat riziko, že by nás kvůli velkému počtu nevzal ranní autobus. Kvůli špatnému počasí jsme v pátek nešli pěšky, ale prodloužili jsme si čas na hry a jeli jsme autobusem.

ROZVRH HODIN - školní rok 2019 / 2020

  7.40-8.25 8.35-9.20 9.35-10.20 10.30-11.15 11.25-12.10 12.15-12.55 13.00-13.40 13.45-14.25
  1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
pondělí ČJ AJ M Hv      
úterý D M ČJ ch - Tv
d - Čp (l)
ch - Tv
d - Inf (s)
     
středa AJ M Vkz Z ČJ      
čtvrtek M AJ Z ČJ   Vv Vv
pátek Ov F ČJ D ch - Inf (l)
d - Tv
ch - Čp (s)
d - Tv
   

 

Naši vyučující:

Mgr. Petra Blahovcová - Čj, Aj, Vv, Ov                               Mgr. Dana Škodová - Př
Mgr. Ivana Kotíková - M, Z                                                 Mgr. Dušan Šefčovič - Čj
Mgr. Radana Plummer - Aj                                                        Mgr. Jana Yildirim - Hv
Mgr. Maťej Hodač - D, Tv - chlapci                                     Mgr. Jiřina Filová - Čp - dívky
Mgr. Lenka Tichá - Inf, Vkz                                                 Míla Havelková - Tv - dívky
Mgr. Tomáš Pražák - F, Čp - ch

 

Předpokládané termíny rodičovských schůzek:

10. 9. 2019        10. 12. 2019        17. 3. 2020        12. 5. 2020

VELKÁ ČTENÁŘSKÁ VÝZVA PRO TŘÍDU 6. A

Období konání: pondělí 27. 1. – pondělí 30. 3. (9 týdnů)

Počet stránek za celou třídu a celé období: 12.150 stránek

Počet stránek na žáka: 50 str. za týden (10 str. denně, víkend odpočinek /dohánění restů), celkem 450 stránek

Podmínky uznání přečtených stran: čtenářská záložka s názvem knihy a

s každodenním zápisem přečtených stran, s podpisy rodičů – potvrzení

jednou za týden celkový počet stran

OSOBNÍ ČTENÁŘSKÁ VÝZVA

 

Celotřídní počet stran (27 žáků)

1 žák

osobní výzva

Den

270

10

 

Týden

1.350

50

 

Celkem (9 týdnů)

12.150

450

 

 

ČTENÁŘSKÁ ZÁLOŽKA            jméno:

Název knihy:

datum

str. od - do

počet stran

dojem

27. 1.

7 - 21

14

napínavé

28. 1.

22 - 30

9

2+

29. 1.

 

 

 

30. 1.

 

 

 

31. 1.

 

 

 

2. 2.

Počet stran celkem za týden:

 

Podpis rodičů:

ODMĚNA BUDE SLADKÁ!

Zažili jsme:

Bajky v hodinách literatury

V hodinách literatury jsme se seznámili s bajkou. Začali jsme fyzikálními bajkami od Markéty Baňkové z knihy Straka v říši entropie, poté jsme se vrátili ke klasickým autorům jako jsou Ezop, Jean de La Fountain. Rozdělili jsme se do skupin a každá skupinka si přečetla jednu bajku, vytvořila plakát a zápis na tabuli pro spolužáky. Poté každá skupina představila svou bajku ostatním. Vzájemně jsme výkony hodnotili pomocí bodů.Všichni odvedli velmi dobrou práci. Společně známe více bajek a společná práce nás bavila více, než kdyby si každý četl sám.
Petra Blahovcová
 

Vánoce ve třídě

Předvánoční třída

 

Co děláme o hodinách člověk a práce

Dívky:

V úterý 17.12.2019. jsme dělaly svícny ze skleniček na víno. Žádná z nás nevěděla jistě, co si máme přinést. Svícen jsme vyráběly ze šišek, stuhy, skleničky na víno a umělého sněhu. Nakonec je z toho krásná ozdoba na vánoční stůl.
 
Také jsme pekly koka sušenky na třídní schůzky. Paní učitelka se učila s novými elektro spotřebiči.
 
Simona  a Aneta 
 
 

13. 12. - Animovaný film - workshop s Cyrilem Podolským

Přijel k nám pan Podolský, autor večerníčkových Krysáků. Bavili jsme se o tom, jak dlouho trvá natočit animovaný film. Říkal nám, jak se vyrábějí loutky. Potom nám ukázal loutky a jejich kostru. Také nám sdělil, kolik ty loutky stojí. Pak jsme se dívali na uryvky z animovaných filmů. 3 spolužáci si zkusili natočit svůj vlastní film, který pojmenovali Kapesníček. Líbilo se nám to a bylo to zajímavé. 
Karolína Jírová a Daniela Pauerová

20. 11. - Jumping Drums 

Jumping Drums je skupina, která hraje na bubny. Byli tam bubenici a jeden z nich hrál snad na všechny bubny. Bylo tam 11 bubnu a mohli jsme si na nich taky zahrát. Bylo to moc zajímavé. Hrají už 27 let a hrají moc dobře. Nám se to moc líbilo, ale nejvíc, že jsme si mohli zahrát. Nejtěžší bylo sólo, po kterém
nás bolely ruce.
Hráli moc dobře, byl to hezký zážitek.
Michal Jonáš, Zdeněk Renáč
 
Jumping Drums je skupina, co hraje na bubny.
Byli tam bubenici a jeden z nich hrál snad na
všechny bubny. Bylo tam 11 bubnu a mohli
jsme si na nich taky zahrát. Bylo to moc
zajímavé. Hrálo nás tam jen 10, 3 z naši třídy a
další. Hráli jsme i solo, ale když hráli oni tak
hráli a my jsme říkali Afrika. Hrají už 27 let a
hrají moc dobře.
Nám se to moc líbilo, ale nejvíc, že jsme si
mohli zahrát ale nejtěžší bylo solo po kterém
nás pak boleli ruce.
Hráli moc dobře, byl to hezký zážitek

18. 11. - MAJÁK - Závislosti

Přijel k nám pan Vašek z organizace Maják a měli jsme téma Závislosti. Strávili jsme s ním 3 hodiny. První hodinu jsme se pozdravili a dělali jsme jmenovky. Pak jsme si povídali o závislosti na mobilu a počítačích, povídali jsme si i o závislosti na cigaretách, alkoholu a hazardu. Vymýšleli jsme si příběhy o nějaký holce, jestli jsi dá nebo nedá cigaretu.

O alkoholu jsme se dozvěděli, že závislost na něm muže být už od jednoho piva denně. U hazardu nám nabídl soutěž o Toffifee. Dal nám na výběr ze dvou úkolů, za každý pokus jsme dělali 20 dřepu. Pak nám je zvedl na 150 dřepů. Měli jsme přijít na to, že u hazardních her se nedá vyhrát, ale, že za to dost zaplatíme. Nejdříve jsme to nepochopili, a tak jsme pořád zkoušeli hrát a pořád jsme za ty pokusy museli dělat dřepy. Tak nás bolely nohy několik dnů. Snad budeme v budoucnu moudřejší.

Veronika Lacinová, Daniela Pauerová, Karolína Jírová

 

15. 11. - anglické divadlo Azyzah

Představení se jmenovalo Decoding Mission a celé bylo v anglickém jazyce. Představení se všem moc líbilo. Byly tam dvě herečky, které byly z Kanady a z Chorvatska a uměly skvěle anglicky. Představovaly role Kiki a Mr. Suit. Zahráli si i žáci. Bylo to moc hezké.
Další fotky jsou ZDE. 

Mojmír Macíček, Matěj Vavřina, Zdeněk Renáč

 
 

O hodinách Vv a Čp

Člověk a práce (dívky) - MGR. JIŘINA FILOVÁ  

O hodinách pracovní výchovy chodíme vařit. Naposledy jsme pekly palačinky. Také se zabýváme ručními pracemi - drhaly provázek. Vyráběly jsme růže z listí.

Výtvarná výchova - MGR. PETRA BLAHOVCOVÁ 

V hodině výtvarné výchovy jsme vyráběli lampičky s Martinem na bílém koni.

Simona Koutníková, Julie Hanzlová
 

8. 10. - Návštěva městské knihovny

V úterý v rámci hodiny českého jazyka jsme zaběhli do městské knihovny. Knihovnice paní Tvrzníková nás seznámila se systémem řazení knih, kde a jak knihy hledat. A stihli jsme i malou čtenářskou dílnu a po tichém čtení jsme si představili knížky, které nás zaujaly. Někteří si z knihovny odnesli přihlášku, aby se stali čtenáři knihovny. Při čtvrteční výtvarné výchově jsme si vyrobili veselé záložky do knížky. Budou se nám hodit.
 

26. - 27. 9. Harmonizační pobyt

Náš harmonizační pobyt proběhl v příjemné atmosféře v příjemném prostředí penzionu Horka v Hořeních Pasekách za přítomnosti etopeda Petra Šolce a preventistky Ivy Kotíkové. Program byl pestrý a náročný, takže jsme docela přivítali páteční nepříznivé počasí, díky kterému jsme si mohli ještě celé dopoledne hrát a vyměnit pěší túru do Českého Duba za jízdu autobusem. Jsem ráda, že jsme se se šesťáky lépe poznali, trochu se sehráli a také jsme zjistili co ještě vylepšit, na čem zapracovat. Také děkuji panu asistentu Jiřímu Mášovi, který je nedílnou součástí naší třídní party.
 

19. 9. MAJÁK - Bezpečný internet

ELEKTRONICKÁ ŽÁKOVSKÁ:

Známky

Známky jsou do el. žk zadávány jednotlivýmí učiteli v co nejkratší době. Rodič při kontrole známek svého dítěte podepíše nové známky - kliknutím "podepsat" zmizí hvězdičky u nových známek.  Rodiče kontrolují el. žk ze svého RODIČOVSKÉHO účtu. Rodiče nesvěří svým dětem heslo k rodičovskému přístupu. Žáci mají vlastní přístup do el. žk.
 

Pochvaly, zapomínání, kázeňské přestupky

Zápisy - pochvaly, zapomínání i kázeňské přestupky - jsou převáděny na body.
Pravidla jsou následující:

zapomenutí pomůcek -1  bod

kázeňský přestupek -2  body

pochvala +1 - 2 body (zváží tř. uč.)

Bodový postup je hodnocen takto:

- 10 bodů = napomenutí tř. učitelky

- 20 bodů = třídní důtka

- 30 bodů = ředitelská důtka

- 40 bodů = návrh na snížený stupeň z chování

každých + 10 bodů = pochvala tř. učitelky

 

Zápisy a pochvaly se vzájemně nevyrušují! (Žák může dostat současně napomenutí za zapomínání pomůcek a pochvalu za práci pro třídní kolektiv.)

 

Body se sčítají do konce pololetí. S novým pololetím se začíná opět od nuly. Prosím Vás o průběžnou kontrolu a podepisování el. ŽK minimálně jednou za týden. Věřím, že díky Vaší informovanosti a naší spolupráci předejdeme vážnějším problémům. Nechť jsou žáčci, jejich rodiče i učitelé v pohodě :-).